Czym są suplementy diety?

Dzisiejsze suplementy diety zawierają witaminy, minerały, zioła i składniki pochodzenia roślinnego, aminokwasy, enzymy i wiele innych produktów. Są w różnych formach: tabletek i kapsułek tradycyjnych, a także proszki, napoje i batony energetyczne. Popularne suplementy zawierają witaminy C, D, E i in; minerały takie jak wapń, żelazo, potas, magnez i wiele innych. Znajdziemy w nich także oleje rybne. O co chodzi z tymi suplementami? Dowiedz się więcej.

źródło zdj.: tudlak.com

Nasze codzienne życie biegnie coraz szybciej. Ludzie mają coraz mniej czasu i coraz mniej poświecają go na przygotowanie pożywnych i zdrowych posiłków. Powoduje to wzrost zapotrzebowania na suplementy diety. Najprościej ujmując suplementy to uzupełnienie diety w bogate źródło witamin i składników odżywczych.

W suplementach diety mogą występować witaminy, składniki mineralne i inne substancje wykazujące efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, np. aminokwasy, kwasy tłuszczowe, błonnik oraz lecytyna. Poza tym obejmują one także inne produkty (roślinne, pszczele) zawierające np. koenzym Q10, glukozaminę, chondroitynę, chrząstkę z rekina i wiele innych. Jeśli nie jesz pożywnych, różnorodnych produktów spożywczych, niektóre suplementy mogą pomóc Ci w uzupełnieniu odpowiedniej ilości niezbędnych składników odżywczych.

Badania naukowe wykazują, że niektóre suplementy diety korzystnie wplywaja na ogólny stanu zdrowia. Na przykład, wapno i witamina D są ważne dla utrzymania mocnych kości i zmniejszenia utraty masy kostnej, kwas foliowy zmniejsza ryzyko niektórych wad wrodzonych, a kwasy omega-3 kwasy tłuszczowe z olejów rybnych moga pomóc niektórym ludziom z chorobami serca. Witamina C czy E także doskonale wzmocni naczynia krwionośne, a tym samym serce.

Każdego dnia do naszego organizmu należy dostarczyć odpowiednią dawkę składników odżywczych. W pogoni codziennego życia zapominamy o tradycyjnym przygotowywaniu posiłków, często spożywamy produkty wysoko przetworzone, a tym samym pozbawione wielu cennych składników potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego też uzupełnianie składników mineralnych jest nam konieczne, ale nasz organizm przyswaja w wysokim stopniu substancje naturalne, a nie wytworzone chemicznie. W związku z powyższym z suplementami podobnie jak z pożywieniem jeśli są dobrej jakości mamy szansę na uzupełnienie niedoborów. Najlepiej i najkorzystniejsze dla naszego organizmu będą zestawy mineralno-witaminowe, a nie każda witamina czy minerał osobno. Bo przecież wapń wchłania się lepiej w obecności magnezu czy potasu, żelazo w obecności witaminy C, z kolei witamina C w obecności bioflawonoidów i tak można wymieniać te zależności. Wtedy wystarczają mniejsze dawki poszczególnych składników, a efekt przyswajalności jest dużo wyższy. Doskonale uzupełni minerały i witaminy Dakseen , Chocoseen czy Goldseen.  Jednak pamiętajmy, iż wszelkie składniki odżywcze powinniśmy dostarczać w pożywieniu, a suplementy powinny tylko uzupełniać braki.

Zadbajmy o swoje zdrowie poprzez codzienne gotowanie i sporządzanie wartościowych posiłków, a uzupełnienie składników odżywczych w formie naturalnych suplementów stosujmy na wiosnę kiedy po zimie faktycznie w organiźmie mogą wystapić braki.