8 rad jak przetrwać jesień

Coraz krótsze, coraz zimniejsze i deszczowe dni, to znaki szczególne jesieni. Spadek, energii, nastroju, a także odporności towarzyszy nam w tym okresie. Jesień przyszła,  jak zwykle, co roku o tej samej porze. Przedstawiamy sprawdzone sposoby jak przetrwać jesień. Co robić, żeby nie zwariować, nie wpaść w jesienną chandrę i dodatkowo cieszyć się zdrowiem?

źródło: www.inspirander.pl

Stosując się wbrew pozorom do prostych rad można przetrwać ten przygnębiający i chłodny okres.

Po pierwsze, sen. Wysypiaj się! Odpowiednia ilość snu jest ważna dla zdrowego funkcjonowania każdego organizmu. Musimy o tym pamiętać i to nie tylko w okresie jesiennym. Zdrowy sen to świetny lek, dorosły człowiek powinien spać nie mniej niż 8 godzin.

Po drugie, ruch, ruch i jeszcze raz ruch! Mimo coraz niższych temperatur za oknem, nie rezygnujmy z ruchu na świeżym powietrzu. Spaceruj co najmniej pół godziny dziennie codziennie. To wzmocni i zahartuje Twój organizm. Ruch to nie tylko zdrowie, ale także przypływ pozytywnej energii. Jakakolwiek aktywność fizyczna sprawia, że nasz mózg produkuje większą dawkę endorfin, które to wpływają na nasz nastrój.

Po trzecie, odpowiednie odżywianie. W okresie jesienno-zimowym ważne jest również odpowiednie ożywianie się. To co jemy wpływa na naszą kondycje fizyczną i na nasze zdrowie. Pamiętajmy o codzienne dawce warzyw, owoców, białka, witamin.

Po czwarte, odpowiednie ubieranie się. Ubieraj się odpowiednio do warunków panujących za oknem. Unikaj przegrzania, jak i nagłego wyziębienia się. Najlepsza jest stara jak świat metoda „na cebulkę”. Pamiętaj także o nakryciu na głowę w zimniejsze dni, bowiem przez głowę ucieka ok. 40% ciepła.

Po piąte, gorąca kąpiel w soli. Naukowcy z Yale dowiedli, że gorąca kąpiel lub prysznic to sposoby przynoszące ulgę w chwilach, kiedy czujemy się samotni. Najlepsza będzie na przykład kąpiel z solą z Morza Martwego, którą można stosować także w przypadku przeziębień

Po szóste, odrobina przyjemności i relaksu. Gdy dopadnie nas spadek energii i jesienna chandra nie chowajmy się od razu pod koc, zafundujmy sobie odrobinę przyjemności. Może to być na przykład obejrzenie jakiejś fajnej komedii, lektura ulubionej książki, relaksująca kąpiel, czy spotkanie z przyjaciółmi.

Po siódme, seks i czułości. Aktywność seksualna ma znacznie wiele zalet niż mogłoby nam się wydawać. Co się okazuje, w okresie jesiennych infekcji seks może wzmocnić naszą odporność dużo bardziej niż preparaty z apteki. Specjalistka od seksu tantrycznego Vena Ramphal zapewnia, iż: „aktywność w sypialni oznacza dobry stan zdrowia”. Albowiem zwalcza bóle głowy, przedłuża życia, a ponadto sprawia, iż wyglądamy młodziej.

Po ósme, wzmocnij swój organizm zestawem witamin i mikroelementów. Szczególnie dobrym zestawem będzie trio Dr. Nony: Okseen, Pulmoseen, Soupseen, a także Sól do kąpieli i herbatka Gonseen.

Opracowała: Elżbieta Kasztelaniec, Mikrobiolog