Proste sposoby na rozgrzanie zmarzniętego ciała

W ostatnich dniach słupki rtęci przekraczają -20 stopni Celsjusza. W taki mróz najlepiej byłoby siedzieć sobie w domu przed kominkiem z książką, filiżanką gorącej czekolady i wsłuchiwać się w dźwięk trzaskającego drewna. Niestety tylko nieliczni mogą sobie na to pozwolić. W większości musimy wsłuchiwać się w skrzypiący śnieg pod naszymi stopami, choć trzeba przyznać, że i to może być przyjemne dla ucha. Ale kiedy już wychodzimy z domu np. do pracy, pamiętajmy o ubieraniu się „na cebulkę”, obowiązkowo czapka i rękawice! Pamiętajmy także o ochronie twarzy, najlepiej używać tłustych kremów, które może są nieprzyjemne w konsystencji, ale nic tak nie ochroni skóry twarzy jak taki właśnie krem. Koniec końców przy takim mrozie i tak wrócimy pewnie zmarznięci do domu, ale to nic, istnieje bowiem kilka bardzo prostych i sprawdzonych sposobów na to, jak skutecznie ogrzać się w te zimowe, mroźne dni i nie dopuścić do przeziębienia. Po pierwsze: gorąca herbata z miodem i cytryną, ale uwaga, miodu nie należy dodawać bezpośrednio do herbaty bo podgrzany traci swoje wartości odżywcze. Najlepiej posmarować sobie bagietkę miodem i popijać herbatą z cytryn. Do picia w mroźne dni świetnie nadają się: herbata lub zielona z różnymi dodatkami: cynamonem, goździkami lub imbirem, w zależności od tego co, kto lubi. Jako rozgrzewający dodatek herbaciany dobre są maliny, jeżyny i syropy. Można także zakosztować herbatki Gonseen, która oprócz wielu dobroczynnych właściwości, stymuluje system odpornościowy, co w okresie zimowym jest niezmiernie ważne. Sposób drugi to: gorąca kąpiel w wannie z różnymi dodatkami: olejki o egzotycznych, owocowych zapachach oraz sole (np. sole znad Morza Martwego). Kąpiel to świetny relaks dla zmęczonego ciała, a w zimie dodatkowo sposób na zagrzanie się. Pamiętaj jednak, zanim wskoczysz do wanny, poczekaj chwilę, aż temperatura ciała się wyrówna. Taka kąpiel nie tylko nas rozgrzeje ale też odpręży, można dodać odrobinę cynamonu do wody, aby kąpiel była jeszcze bardziej aromatyczna. Kąpiel rozgrzewająca nie powinna jednak trwać zbyt długo. Optymalny czas jej trwania to: 15-20 minut. Sposób trzeci: masaż! Masaż jak wiadomo przyspiesza i pobudza krążenie. Najlepszy  jest wykonywany przez specjalistę, jednak możesz poprosić o masaż swojego partnera. Pamiętaj jednak, by kierunek masażu był następujący – od kończyn w kierunku serca, nigdy odwrotnie. Możesz sięgnąć po kosmetyki, które wywołują miłe, ciepłe uczucie – balsamy, olejki. Sposób czwarty - dla tych, którzy nie mają wanny lub po prostu nie lubią się w niej kąpać. Wystarczy do miedniczki nalać gorącej wody, dodać sól i moczyć w takim wywarze stopy, aż poczujemy jak ciepło rozpływa się po naszym ciele. Jak wiemy przez stopy ucieka większość ciepła z organizmu.

Sposób piąty brzmi – sauna! Sauna w sposób idealny wpływa na odporność. Badania naukowe przedstawiają, iż osoby regularnie korzystające z sauny, dużo rzadziej chorują, nawet 10 razy rzadziej niż osoby, które nie korzystają z dobrodziejstw sauny. Jeśli nie masz żadnych przeciwwskazań, to polecamy taki sposób na rozgrzanie się, a przy tym poprawę odporności organizmu.